Het runnen van een dierenartsenpraktijk kan veel tijd in beslag nemen. U bent niet alleen dierenarts, maar ook personeels- en kwaliteitsmanager, inkoper, planner en roostermaker.
AST Farma heeft daarom de AST Praktijkmanager ontwikkeld. Een handige online tool die u ondersteunt door veel voorkomende taken en activiteiten te stroomlijnen.
Door middel van een zorgvuldig samengestelde collectie slimme modules kunt u bijvoorbeeld op eenvoudige wijze contracten beheren, taken toewijzen, roosters aanmaken en documenten delen. Uw medewerkers krijgen automatisch notificaties en instructies zodat zij weten wanneer zij in actie moeten komen. Dit geeft u weer ruimte om uw vak uit te oefenen.
Hieronder ziet u de belangrijkste modules.
Plan terugkerende werkzaamheden over het jaar zodat uw medewerkers automatisch een persoonlijke notificatie krijgen als ze in actie moeten komen. Zodra de taak is uitgevoerd, kan de medewerker dit eenvoudig via een linkje in de e-mail bevestigen. Het activiteitenoverzicht kan ook worden geprint als een papieren kwaliteitshandboek.
Bepaal wie voor welke taak verantwoordelijk is op basis van de functie en competenties van uw medewerkers. Deze module biedt een overzicht van alle taken, inclusief een beschrijving van de activiteit en een taakverdeling per medewerker. Per persoon kan een persoonlijk takenoverzicht worden geprint, dat kan worden gebruikt bij de functioneringsgesprekken en als “bekwaamheidsverklaring”.
Voorkom verrassingen en ontvang een seintje als een beslissing rond een contract genomen moet worden. U voert bij elk contract een begin-, eind- en opzegdatum in en de praktijkmanager stuurt u automatisch een notificatiemail zodat u tijdig kan besluiten of u het contract wilt verlengen of stopzetten.
Beheer op eenvoudige wijze belangrijke documenten binnen uw praktijk. Deze module geeft de mogelijkheid om protocollen, instructies en formulieren te beheren. Het versiebeheer en de revisiedata zijn geautomatiseerd. Medewerkers kunnen documenten alleen gebruiken; de beheerder kan documenten ook bewerken.
Een centrale meldingsplek voor alles wat fout en goed gaat binnen uw praktijk. In deze module kunnen meldingen worden gemaakt van fouten, klachten, incidenten, ideeën en complimenten. Dagelijks wordt een overzicht van alle meldingen gegenereerd en aan de eerstverantwoordelijke gemaild ter beoordeling en afhandeling.
Beheer roosters, ziektemeldingen en vrije dagen voor al uw medewerkers. Eerder gemaakte roosters kunnen als sjabloon worden bewaard en worden uitgerold over een langere periode. Zodra een rooster is gefinaliseerd krijgen uw medewerkers automatisch een notificatie. De gewerkte uren kunnen naderhand worden geëxporteerd voor verdere verwerking in uw administratie.
Prijs
per volledig jaar, 1 licentie*
Prijs
per volledige maand, 1 licentie*
*Voor extra licenties (neven-locaties) binnen dezelfde praktijk geldt een korting van 50% per licentie. Neemt u hiervoor contact op met uw dierenartsenbezoeker.
Na inloggen in de AST Praktijkmanager vindt u aan de rechterzijde een uitgebreide helpfunctie waarmee u het gehele programma in kunt richten. Hieronder kunt ook alvast de introductie en de quickstart downloaden: